יום שבת, 14 במאי 2011

איך ללמוד למבחן ולהצליח ?

קודם כל אני רוצה להגיד לכם מזל טוב, על מה אתם שואלים ? על הצעד הראשון שלכם להצלחה בלימודים ,עצם העובדה שעכשיו אתם נמצאים פה ובאמת קוראים את המאמר ולא באתר אחר מראה שיש לכם רצון אמיתי להצליח בלימודים וזה הצעד החשוב ביותר!

אז ככה, במאמר הזה אני אסביר בקצרה על דרכי התכוננות למבחן בלי קשר לכיתה,גיל,מבחן או בגרות. זהו ידע כללי שצברתי ואשמח לשתף אותו ,לי אישית זה מאוד עזר!

אז בואו נתחיל?

טוב,בנוגע למקצועות חשוב להבדיל בין שני סוגים: הומני וריאלי. הומני אלה מקצועות שכותבים בהם וצריך יותר להסביר בהם במילים, כמו היסטוריה,ספרות ולשון. ריאלי אלה המקצועות שעוסקים במספרים,חישובים ,כמו מתמטיקה,פיסיקה ומדעי המחשב. אז כמו שאמרתי , חשוב להבדיל בין שני סוגים אלו מכיוון שהדרך להצליח בכל אחד מהסוגים שונה . אך יש דבר אחד שדווקא כן משותף לשניהם והוא תכנון זמנים נכון !

תכנון זמנים נכון אומר שאם אתם יודעים שאתם חלשים בהיסטוריה,למשל, ויש לכם עוד שבוע מבחן אז תתכננו זמן ותקבעו לכם שעות למידה,אם אתה מרוכזים בין השעות 21:00-23:00 מדי יום אז תלמדו כל יום קצת ותחלקו את החומר למשך כל השבוע. כך לא תצטרכו יומיים לפני לחרוש ולהתבלבל לפני המבחן.

כל יום תלמדו קצת וביום שלמחרת תעשו חזרה קטנה על מה שלמדתם ביום שלפני. ( בעוד כשבועיים אני אפרסם מדריך מיוחד ומפורט על תכנון זמנים + דוגמאות ).

למקצועות הומניים אין ברירה אלא לחרוש בערך שבוע-שבועיים לפני(חוץ מלשון) , תלוי בכמות החומר ובמהירות הקליטה שלכם. אני מציעה לכם לכתוב כל נושא בנקודות, להסביר את החומר לעצמכם במילים מובנות או לכתוב שאלות מכוונות. אתם יכולים לנסות הכל ולראות מה עובד יותר טוב בשבילכם ופשוט תמשיכו להשתמש בשיטה ולהצליח. ( בפוסטים הבאים אפרסם במפורט יותר על כל דרכי למידה).

למקצועות ריאליים בהבדל ממקצועות הומניים אין צורך לחרוש, אבל זה אומר שצריך להקשיב למורה בשיעור,לעשות את השיעורי בית ויום-יומיים לפני המבחן לעשות חזרה כללית על המחברת ואם לא בטוחים בנושא כלשהו אז לתרגל אותו- יותר מזה אין מה לעשות!

אני מקווה שזה עזר לכם קצת בראייה שלכם על הלימודים,כי תאמינו לי לימודים זה קל אם רוצים ואם משקיעים. אם אין לכם זמן לזה ויש לכם דברים חשובים יותר לעשות תעקבו אחרי עידכונים באתר שיעזרו לכם באירגון זמן ותכנון לימודים נכון.


אם אהבתם את המאמר הזה אני מציעה לכם לעקוב אחרי האתר משום שבקרוב אני אעלה מדריכים נוספים מפורטים יותר על דרכי למידה , שילוב לימודים ועבודה,שילוב לימודים וחיים פרטיים וכל מה שקשור בלימודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.